Hapag-Lloyd nawiązał współpracę z IKEA Supply Chain Operations w celu dekarbonizacji przesyłek kontenerowych z Azji, co stanowi ważny krok w kierunku bardziej zrównoważonego przemysłu morskiego.
Amerykańskie władze przekażą dotację w wysokości 100 mln dolarów duńskiemu koncernowi. Dofinansowanie ma pomóc w rozwoju zakładu Ørsted zajmującego się wytwarzaniem ekologicznego metanolu w Teksasie, a także dekarbonizacji trudnego do elektryfikacji sektora morskiego i utworzeniu miejsc pracy w USA w ramach nowej branży związanej z czystą energią.
Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.
Stena RoRo zamówiła pierwszy ro-pax E-Flexer na Morze Śródziemne. Budową ma zająć się chińska stocznia CMI Jinling, a statek ma pływać docelowo w barwach Corsica Linea.
Nieprawdą jest, że premier Polski na forum Rady Europejskiej w 2020 r. mógł zablokować pakiet Fit for 55 — stwierdza w artykule dla wPolityce.pl wiceminister klimatu i środowiska Adam Guibourgé-Czetwertyński.
Działania związane z operacjami przeładunkowymi stanowią jeden z powodów wysokiej emisji CO2 do atmosfery. Aby zachęcić do jej redukcji podczas operacjach lądowych i nowe przepisy stanowe, Port Oakland w Kalifornii zatwierdził rozporządzenie środowiskowe wymagające od operatorów opracowania planów zerowej emisji.
Początek XXI wieku stanowi przełom w energetyce wiatrowej. Z każdym miesiącem słychać doniesienia o coraz to nowszych technologiach czy innowacjach, w których prześcigają się światowi gracze sektora – aby produkować więcej i bardziej wydajnie. Główny nacisk branży w świetle kryzysu klimatycznego i nowych regulacji prawnych kładziony jest na „zielone aspekty” w tym recykling po zakończeniu cyklu, komponenty i ich sposób pozyskiwania, coraz mniejszą ingerencję w morski ekosystem czy przechodząc do wielkości turbin i ich wysokości
Badania przeprowadzone przez The North Sea Foundation, holenderską organizację pozarządową pokazują, że rozwój wiedzy ekologicznej w coraz większym stopniu nie nadąża za potrzebami transformacji energetycznej. Raport określa korzyści i zagrożenia wynikające z wprowadzenia na szeroką skalę morskich farm wiatrowych, ponieważ jest coraz bardziej prawdopodobne, że ambicje związane z pozyskiwaniem energii z wiatru na morzu zderzą się z ochroną środowiska na obszarze Morza Północnego.
Odpowiadając na publikację raportu Międzyrządowego Zespołu do spraw Zmian Klimatu (IPCC) dotyczącą zmian klimatycznych, Clean Arctic Alliance wezwał Międzynarodową Organizację Morską (IMO) do natychmiastowych cięć emisji z węgla z żeglugi w Arktyce, a także do pilnego zmniejszenia emisji z węgla na całym świecie.
Szwedzka firma promowa Stena Line ujawniła, że siedem z jej statków działa obecnie z pomocą sztucznej inteligencji (AI), w celu zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 o 5%.
Powtórki z historii, czyli o szkodach i niebezpieczeństwach na morzach i oceanach świata. Raport wypadków i zdarzeń morskich – kwiecień 2024 r.
W szczecińskiej Radzie Miasta powstała nowa komisja ds. gospodarki morskiej
Polska Grupa Zbrojeniowa nawiązuje współpracę z Palo Alto Networks
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon